Jak už známe z minulosti, Blizzard je záruka kvality, která je podpořena zástupem fanoušků a hráčů po celém světě.Společnost se v posledních letech pustila do spousty projektů, kterými naprosto ovládla herní průmysl. Pár let zpět si získala karetní maniaky ve hře Hearthstone a poté se vyšvihli s Heroes of the Storm, která se stala 4. nejoblíbenější MOBA hrou. Jinak to ani nebude u FPS střílečky s titulem Overwatch.
Recenzováno na základě hraní na PS4, ačkoliv tento titul vyšel také na PC a Xbox One.
The cavalry is here!
Overwatch měl nezvykle výtečnou pozici již před svým vydáním a i přes to se na něj někteří hráči dívali odměřeně. Jakmile ale přišla beta, veškeré obavy odvály jak čerstvě nasněžený sníh.
Heroes never die!
Vysvětlit princip Overwatche je celkem jednoduché. Online střílečka z vlastního pohledu, ve které se hráči dělí do dvou týmů po šesti členech. Škatulkování dvaceti tří hrdinů je nezbytné, takže tu máme 4 role: attackers (útočníci), defenders (obránci), tanks (tankové) a supports (supporti). Nenechte se zmást, každý hrdina je různý, jsou odlišeni schopnostmi, svými klady a zápory a samozřejmě samotnou rolí ve hře. V každém zápasu však můžete hrdiny kdykoliv měnit a reagovat na určité příznivé či nepříznivé situace, díky čemuž je Overwatch tak neskutečně dynamický a chytlavý.
We are all soldiers now..
Co se týče grafického zpracování, Blizzard se drží svého. Hra je komiksově zjednodušená, ale vývojáři si dali velmi záležet na detailech, ať už s animacemi postav, zbraněmi nejrůznějších tvarů či s hláškami jednotlivých hrdinů.
To stejné platí i pro mapy. Po nejnovější aktualizaci (v době recenze verze 2.0 pro PS4 a Xbox One) se hraje na třinácti mapách, ve kterých se svádí líté souboje ve 4 základních módech, avšak dva z nich jsou jen variantou těch předchozích.
Na Assault mapách se jeden tým snaží zabrat klíčové body a druhý se jim v tom snaží zabránit. Variantou tohoto módu jsou Control mapy, ve kterých klíčový bod mohou zabrat obě strany, a tím strhnout vítězství pro sebe a své spoluhráče.
Na Escort mapách je úkolem útočícího týmu dopravit vozík, takzvaný payload, na předem určené místo, zatímco bránicí tým se vozík snaží zastavit před tím, než dojede do cílové destinace. V poslední řadě tu máme kombinaci Assault a Escort – v tomto případě se nejdřív musí zabrat klíčový bod, kde čeká payload, který je poté potřeba dopravit na konec mapy.
It’s high noon.
Celkový dojem působí neskutečně a Overwatch se neustále posouvá dopředu, ať už z hlediska fanouškovské základny, e-sports či plánů do budoucna.
Jediné, co by stálo za vytknutí, jsou mikrotransakce u hry, která není free to play. Na druhou stranu, do mikrotransakcí nikdo nikoho nutit nebude, takže je vlastně čistě na Vás, zdali si koupíte kouzelnou krabičku (lootbox), anebo si počkáte, až ji dostanete za každý level. Lootboxy nemají ale nic společného s vaším herním projevem, protože z nich získáte „pouze“ skiny, hlášky hrdinů nebo různá gesta.
Za každou hrou, ať už úspěšnou či neúspěšnou, se volí mezi čtyřmi nejlepšími hráči a na závěr se ukazuje takzvaný POTG – play of the game (nejlepší moment zápasu). I když tedy prohrajete a Vám se v průběhu hry povede oživit 5 spoluhráčů pomocí ultimátní schopnosti Mercy, pocit zadostiučinení je častokrát větší než mrzutost po prohře.
Komentáře
Tuto recenzi zatím nikdo neokomentoval. Buď první!
Pro vložení nového komentáře se prosím přihlaš nebo zaregistruj.