Studio Capcom, dříve gigant v posledních letech však značně zaostával za konkurenčními studii. Tento scénář se pomalu začal přetvářet minulý rok v lednu, kdy studio vydalo hru Monster Hunter: World, čím sklidilo značný úspěch jak u hráčů, tak i herních kritiků. Rok 2019 se zdá být pro tohoto japonského giganta jako rok znovuzrození, leden odstartoval vydáním remaku RE:2, který si odnesl známky nejvyšší. A řadí se tak na první příčku her, které po několika letech dostaly nový kabátek a vylepšené vyprávění děje. Série DMC je s námi už od léta roku 2001, po čtyřech dílech se tvůrci rozhodli pro restart série, za kterým stáli vývojáři ze studia Ninja Theory. Bohužel kontroverzní pojetí hlavní postavy Danteho nebylo hráčským publikem přijato vlídně. Nyní se však ochozů chytil opět Hideaki Itsuno, duchovní otec celé série a snaží se nám DMC servírovat v té vůbec nejlepší kondici. Připravte se na to, že ďábel bude brečet!
Recenzovaná verze: PC - ULTRA
V našich končinách série DMC nepatří zrovna mezi nejpopulárnější AAA tituly. Což je škoda, jelikož se jedná o pořádnou old school rubanici. Nový díl neexperimentuje a staví na základech, které jsou roky prověřeny fanoušky po celém světě. Pokud rozmýšlíte, jestli má vůbec cenu s touto sérií začínat, když jste nehráli předešlé díly, tak pro vás mám jasnou odpověď. Ano, jednoznačně má. Úvodní minuty hry nám totiž zrekapitulují celý příběh série a tím tak dostanou i úplné nováčky do obrazu tohoto nekonečného konfliktu. Děj je ve hře vyprávěn nelineárně, takže se připravte na časové skoky. Tento způsob vyprávění vývojáři skvěle zvládli, nepůsobí nikterak zmatečně a navíc ději přidává na obrátkách. Pokud by někdo s tímto způsobem měl problém během načítání misí, je vždy uveden den, měsíc a přesná hodina, což hráči pomáhá se lépe orientovat.
Pro tradiční hráče této série můžeme zmínit, že se mohou těšit na staré známé a to na Danteho s jeho družinou bláznivých slečen Trish a Lady, dále nebude chybět mladý Nero a zručná Nico, celou skupinu hlavních postav uzavírá hráčům naprosto neznámý V.
Hra je poháněna stejným enginem jako tomu bylo v případě remaku RE:2. Což znamená naprosto vymazlené modely a animace postav. Hru tvoří podstatně velké množství filmečků, celkově zaberou kolem dvou hodin, kde tento engine naprosto boduje a vy jako divák v tu chvíli zobete vývojářům z rukou. Co se týče prostředí, tak je opravdu rozmanité a barevné, jediné co by se náročnějším pozorovatelům mohlo trošku nepozdávat je dynamičnost. Ta v určitých misích trošku pokulhávala, avšak není to nic, co by kazilo dojem z celkového zážitku ze hry.
Při hraní DMC jsem si říkal jen jedno stále dokola, já chci víc! Hra má neskutečné grády od prvních minut, všude pořád něco bouchá a je neskutečně v pohybu. Čím déle hru hrajete, tím více vás pohltí a to v dnešní době není zrovna běžná věc. Základem celé hry jsou souboje, čím více kombinujete útoky, tím lepší známku dostáváte a hra vám stále sděluje, jak na tom momentálně jste a snaží se vás vyburcovat do větších šíleností a neúprosnému drcení kláves, či ovladače.
Naprosto nečekaným pro mě byl fakt, že během celé hry mi byli představování noví nepřátelé. V současných titulech je scénář takový, že během hodiny hraní známe všechny možné druhy nepřátel a po zbytek hry dochází už pouze k jejich recyklaci. V tomto ohledu DMC je jednoznačně nad všemi ostatními. Stále jsem poznával nové, naprosto děsivé a nechutné démony. Vývojáři si s jejich designem opravdu vyhráli. Navíc na každého platí jiná taktika a tak je potřeba někdy kromě hrubé síly prolomit i obranu a pak spustit řetěz pořádných kombíček.
Po technické stránce rozhodně nesmíme zapomenou na zvukovou kulisu. Ve hře to ani vlastně není kulisa, ale benzín, který se pořád lije do ohně brutálních soubojů. Neskutečně dobře podtrhuje celý děj a vybízí hráče k čím dál lepším hodnocením. Každý den po dohrání poslouchám hlavní písničku Devil Trigger, která je naprosto nakažlivá, takže si dejte pozor.
Jak jsem již trošku nakousl, tak ve hře jsou tři hratelné postavy Nero, Dante a V. Každá postava se hraje úplně jinak. Má svou osobitou kombinaci útoků a specifický bojový styl. Každou postavu si můžete během hraní vylepšovat a odemykat tak nové schopnosti, které souboje dělají mnohem akčnější a zábavnější.
První, za koho si zahrajete je Nero. Jeho postava se poprvé objevila ve čtvrtém díle. Od té doby nabral velké množství charisma a také musel trošku změnit styl boje. Nero používá dlouhý motorový meč, který může pořádně nastartovat a udělit tak mnohem silnější poškození. Nerův bojový styl však tvoří něco úplně jiného. Jsou to jeho mechanické paže tzv. Devil Breakers. Paží je ve hře nespočetné množství a utváří úplně osobitý herní styl. Jednotlivé paže mají však životnost a při častém používání se rozbijí. Nové můžete najít různě ve světě, anebo vám je prodá Nico. Hraní za Nera je rychlé, akční a brutální, tento mladík si vůbec nebere servítky.
Další postavou je tajemný V, který je v příběhu naprostým nováčkem. O jeho historii nikdo nic neví, jediné co se v prvních minutách dozvídáme je, že hledá pomoc u Danteho. Vývojářům se v jeho případě naprosto povedlo vyobrazit tajemno a démonično. V totiž jako jediný z lovců nebojuje sám. Na boj používá démonického havrana a pumu. Celý boj tak sledujete z povzdálí a necháváte za sebe bojovat své společníky. V sérii DMC je toto úplně nový způsob boje, jelikož bychom V mohli brát jako takového čaroděje. Ze začátku jsem měl rozporuplné pocity z toho jak se hraje a jak se chová. Ale po chvíli hraní jsem mu neskutečně propadl a hltal každý moment, když jsem za něj mohl hrát. Dobré je také zmínit dabing, v případě V se vývojáři trefili do černého a zvolili toho nejlepší možného dabéra, tak tajemný hlas jsem už dlouho neslyšel.
V neposlední řadě tu máme nejdůležitější a ikonickou postavu celé série, Danteho. Na první pohled by mohlo působit, že má podobný bojový styl jako Nero, avšak skutečnost je úplně jiná. Dante využívá čtyř bojových stylů, které mění jeho pohyby k nepoznání. Kromě toho má na výběr z několika zbraní na blízko tak i na dálku. Dante je takový ten klasický old school bojovník, který vás za zběsilé mačkání odmění povedenými vzdušnými akrobaciemi.
Během určitých misí máte možnost volby za kterou postavu byste chtěli masakrovat démony. Mně osobně nejvíce sedl V, takže když jsem měl možnost, neváhal jsem a sáhl jsem právě po něm. Celková doba příběhu vyjde na nějakých 15 hodin, já osobně jsem se dostal na číslo vyšší, avšak díky tomu, že jsem si hru natahoval, co to jen šlo. Z možnosti volby postav pro určitou misi vzniká i možnost znovu hratelnosti. Navíc se vám odemknou i speciální tajné mise a schopnosti.
Komentáře
Tuto recenzi zatím nikdo neokomentoval. Buď první!
Pro vložení nového komentáře se prosím přihlaš nebo zaregistruj.