BioWare patří k jedněm z vývojářských společností, ve kterém naleznete více jak osm set zaměstnanců, kteří stojí za celosvětovými známými hrami, jako je Mass Effect, Dragon Age: Inquisition, Baldur's Gate a také za nadcházejícím titulem Anthem. Na "tříáčkové" tituly je zapotřebí vynaložit obrovský rozpočet, jak na samotný vývoj, tak sekundární marketing. Generální ředitel, Casey Hudson, sdělil svá přání společně s producentem, Markem Darrahem, vytvářet menší projekty, které by byly více experimentální, než jsou tituly doposud.
Přicházející titul Anthem bude obrovský, půjde znovu o "tříáčkovou" hru, která by mohla oslovit v budoucnosti mnoho hráčů. Casey Hudson se podělil o několik svých vizí, které by rád zrealizoval.
"Domnívám se, že některé věci jsou již na pochodu v porovnání se směrem, kterým se BioWare vydává a jakým směrem se ubírá Electronic Arts a samotný herní průmysl. Myslím si, že se pro nás rodí příležitosti, kterých bychom se chopily, příležitosti, které by vedly k experimentování."
Dále dodává:
"Rád bych se dostal do takového místa, kdy bych si řekl, že pracujeme na velkém projektu, ale také možná jistým způsobem, že se pokoušíme udělat něco zcela jiného. Chtěl bych se dostat do takové situace, kdy bychom dokázali lidem představit krátké filmy, kterými bychom jim vzkázali, 'Hej, máme tu pár věcí, které vám chceme představit - kreativní nápady, se kterými se podělíme. Takže bychom vyzkoušeli na lidech, jak se jim naše nápady líbí a co by na ně pověděli.
Producent Darrah přitákává generálnímu řediteli, že svým způsobem vidí v budoucnosti také vytváření více experimentálních věcí, ke kterým budou tíhnout velká studia, která by se brzy měla diversifikovat od toho všeho, co prozatím vytváří. Jak sám Darrah říká:
"Dělat velké věci, které jsou opravdu velké s širokou škálou zážitků, ale také dodat nějaké menší zážitky, které míní být rychleji hráči zpracovány."
Hudson dále dodává, že i velká studia vytvářejí menší experimentální projekty:
"Domnívám se, že v prostoru, kde vytváří indie vývojáři, není místo pro HD, jen proto, že očekávání lidí významně rostou, nejen rozpočty, ale společně se studiem. Také si myslím, že je zde něco jako zlatá střední cesta (vzduchoprázdno). Slyšel jsem, že se to nazývá "tříčková indiea hra," která přináší nadstandardní hodnotu, ale v menším měřítku s menším rozpočtem."
Jak byste si vy představovali takovou "tříáčkovou indie" hru? Jsme zvyklí, že triple A tituly se rozpočtově naprosto míjí s těmi indie hrami, které mohou být stejně, či více populární. Zajímavým příkladem může být indie hra "Meatboy," která sklidila u mnoha hráčů po celém světě skvělý ohlas. Naproti tomu se můžeme podívat na vysoko rozpočtovou hru od Bungie s názvem Destiny, která spolkla více jak 500 milionů dolarů na svůj vývoj. Uvidíme, co nám do budoucnosti velké herní společnosti přinesou, a také bude zajímavé sledovat, jakým směrem se po vydání Anthem Bioware vydá.
28. 6. 2018 20:03
Komentáře
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buď první!
Pro vložení nového komentáře se prosím přihlaš nebo zaregistruj.