Spoluzakladatel Rockstar Games, Dan Hauser, který pracuje na hře Red Dead Redemption 2, se nedávno podělil o informaci, která nepřekvapila mnoho čtenářů, jelikož si podvědomě uvědomují, že herní průmysl je velice časově a finančně náročný na vývoj, ale především jde o vyvíjení tlaku na zaměstnance, kteří mohou být přetěžováni. Následná vlna nevole a diskuzí zapříčinila další vyjádření spoluzakladatele, který prohlásil, že jen senior spisovatelé tráví tolik hodin ve svých kancelářích, aby mohli hru včas vydat. I přesto mnoho diskutujících očekávali od ostatních zaměstnanců Rockstar Games, aby se vyjádřili, kolik hodin týdně oni tráví ve své pracovně.
PR management v takovém stavu povolil svým zaměstnancům, aby se volně rozpovídali o své práci na sociálních sítích, a kolik hodin stráví ve svém pracovním týmu.
Na Twitteru se tak objevilo mnoho příspěvků od dalších vývojářů, kteří hodnotí firemní kulturu pozitivně a nevidí žádný problém v tom, že by byli přetěžováni. Autorka jednoho tweetu uvádí, že trávit osm hodin ve své kanceláři pro ni znamená zdvojnásobení mzdy, jelikož je zvyklá na to, že pracuje většinou 20 hodin týdně. Další vývojáři se rozpovídali o tom, že průměrně tráví běžných 40 hodin týdně v práci, ale někdy i záleží na tom, zda je člověk perfekcionista nebo zda svoji práci miluje a zůstává v plném nasazení i delší dobu.
Někteří uživatelé twitteru také položili otázku, která narážela na to, že volně mluvit mohou, ale pouze s pozitivním nádechem. Následná odpověď zní:
"Bylo nám řečeno, že můžeme napsat jak pozitivní připomínky, tak i špatné."..."a nemusíme si mazat med kolem huby."
Je pravdou, že herní průmysl může být i krutý, jak jsme mohli zjistit nedávno, když padlo studio TellTale Games. Na druhou stranu Rockstar Games dává vývojářům neustále možnost se zlepšovat a nechá je pracovat téměř kdykoliv. Když uvážíme, že vytváření hry je především o kreativitě a zápalu ke hrám, tak si nelze stanovit, že kreativita přijde jako blesk z čistého nebe v pondělí v 9 hodin ráno a v pátek v odpoledních hodinách odezní.
Red Dead Redemption 2 vychází 26. října na PlayStation 4 a Xbox One. Pre-load bylo možné načíst již v pátek 19. října 2018 o velikosti 88 GB.
20. 10. 2018 08:33
Komentáře
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buď první!
Pro vložení nového komentáře se prosím přihlaš nebo zaregistruj.