Již během loňské konference E3 2017 EA oznámila založení divize s názvem Search for Extraordinary Experiences Division neboli zkráceně SEED. Ta má za úkol vyvíjet nové videoherní technologie, jež by mohly být v budoucnu implementovány do her a jež mají EA zajistit její dostatečnou konkurenceschopnost i v následujících letech. A ačkoli takové divize vlastní i jiné velké společnosti, EA nás překvapila s jedním zajímavým produktem, ke kterému její divize SEED dospěla.
Na letošní konferenci GDC 2018 již toho bylo ukázáno opravdu mnoho. Dalším důležitým panelem je prezentace EA, která přišla s tím, že dokázala vyvinout vysoce inteligentní AI (tzv. AI agents), jež jsou schopni se sami učit metodou „pokus-omyl“ a naučili se, jak hrát multiplayer ve hře Battlefield 1.
Jako potvrzení vydala EA i video, jež je k dispozici na konci novinky a jež ukazuje, jak celý koncept funguje v praxi. Umělé inteligenci byly poskytnuty pouze zelené a žluté krabičky, jež jim doplňují zdraví nebo munici, přičemž hlavním cílem bylo postřílet co nejvíce nepřátel, na které narazí. Z videa je jasně patrné, že výsledek je opravdu pozoruhodný, protože i přes některé drobnější nedostatky jsou počítačem ovládané AI opravdu schopni produktivního boje.
Na závěr pak EA ukazuje i některé potíže, ke kterým během vývoje došla. Vojáci se občas začnou nesmyslně točit v kruzích nebo dělat jiné podivnosti. Je to však něco, na čem v současné době pracují a co by mělo být v budoucnu odstraněno a opraveno také. Je tedy jen otázkou, jak dlouho bude trvat, než se AI stanou natolik inteligentními, že nám budou směle konkurovat v libovolných arénách, aniž bychom rozeznali, zda jde o nepřítele ovládaného počítačem nebo člověkem.
27. 3. 2018 17:44
Komentáře
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buď první!
Pro vložení nového komentáře se prosím přihlaš nebo zaregistruj.