Periferie PlayStation VR je v prodeji jen něco málo přes rok, ale i přesto si získává čím dál větší oblibu hráčů, o čemž svědčí nejen neupadající podpora vývojářů a stálý přísun nových her, ale i nedávné vydání nové revize, jejíž prodej odstartoval v Japonsku. Každý, kdo pochyboval o budoucnosti virtuální reality a odsuzoval ji jen k dočasné zábavě, jako tomu bylo u pohybových senzorů Move, Kinect či Wii, si tak bude muset prozatím svoje „Já vám to říkal...“ nechat pouze pro sebe.
Obecný trend rostoucí popularity všech typů VR headsetů je nyní možné podložit i přesnými daty a exaktními čísly. V posledním uplynulém čtvrtletí (tedy Q3/2017) byly jejich prodeje totiž vůbec nejvyšší od doby, kdy se objevily na trhu. Je to také vůbec poprvé, kdy byla během jednoho čtvrtletí překročena hranice jednoho milionu prodaných kusů. A jelikož právě probíhající čtvrtletí je ve znamení Vánoc spolu s Black Friday slevami, lze očekávat, že popularita a celkové prodeje budou v budoucnu ještě vyšší.
Právě zmiňovaný PlayStation VR přitom zaujímá vůdčí postavení mezi všemi ostatními s podílem asi 49 % ze všech prodaných headsetů (tedy asi 490 000 prodaných kusů za poslední tři měsíce). Na druhém místě je pak Oculus Rift s 21 %, přičemž nejdražší HTC Vive tvoří 16 % VR headsetů v našich domácnostech. Zbylých 14 % představují headsety od jiných výrobců.
Za stále se zvyšující úspěch VR periferií můžou dle agentury Canalys zejména prudší propady v jejich cenách, díky čemuž jsou mnohem dostupnější pro širší oblast zákazníků. Není zároveň ani divu, že značky jako HP, Lenovo, Acer, Asus či Dell začínají podnikat vlastní projekty na vytvoření svých vlastních VR technologií. Zdá se tedy, že ohledně virtuální reality nás čeká ještě bohatá budoucnost a je jen otázkou, do jaké míry dokáže tato technologie ovlivnit náš život i vnímání okolního světa.
28. 11. 2017 19:20
Komentáře
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Buď první!
Pro vložení nového komentáře se prosím přihlaš nebo zaregistruj.